Wednesday, December 10, 2008

Salam..

Skrg da masuk bulan Disember..macam biasalah hujung tahun biasanya cerita pasal musim cuti sekolah dan majlis orang kahwin..
Saya betul2 x berkesempatan menghadiri majlis kawan2 lama sekolah sebelum nie..
Baru-baru nie..hanya sempat menghadiri majlis pertunangan officemate ( yana ) yg diadakan di Felda Inas, Kulai..
Hm..nasib baik kak norish (officemate jgk) nak ke sana..jadi dgn rs x malu pun saya minta ditumpangkan.. alhamdulillah..kebetulan jugak kak norish nak balik Kluang (kampung), jadi alang-alang tumpang skali balik ke rumah..
Hm, berbalik kpd majlis pertunangan Yana, kami sampai sana kira-kira jam 3 ptg..time tu perut btl2 lapar…tunggu la sekejap ..tgk majlis pertunangan tu..
Sampai je , kami terus jumpa yana di bilik (tgh bersiap2)..
Kat bawah ni..adala bbrp gmbr di majlis tu..
Hehe..ambik berkat sket..
Mudah2an urusan kami (saya dan kak norish) dipermudahkan.. insyaAllah..hehe










Bila fikir2 semula..berkenaan bab kahwin (walimah) nie..kita kena yakin Allah da tetapkan siapa pasangan kita..Saya suka membaca artikel hasil nukilan Ustaz Hasrizal (http://www.saifulislam.com)/.. Tapi masih belum sempat membeli dan membaca buku “ aku terima nikahnya..” ..insyaAllah, saya cuba dapatkan dlm masa terdekat..
Apa2 pun tujuan dan matlamat mendirikan ‘masjid’ bukan semata-mata ikutan masyarakat / adapt..tetapi ia adalah tuntutan agama kita dlm meneruskan perjuangan Islam sendiri..

No comments: