Thursday, March 5, 2009

Cukup kah masa???



Salam kembali..

Alhamdulillah..kali nie Allah s.w.t memberi kesempatan waktu utk saya menulis di blog pada kali nie..agak lama tidak menulis..mungkin atas dasar kesibukan waktu bekerja tidak memberi ruang yg cukup utk mencoretkan apa2..

Alhamdulillah..bersyukur dan berterima kasih atas nikmat yg dikurniakanNya..
Demi masa..Sesungguhnya manusia kerugian…melainkan yang beriman dan yang beramal soleh….

Bilamana kita semua menyebut pasal masa… pasti akan terlintas dengan Firman Allah dalam Surah- Al-Asr ..yg menyatakan Kepentingan masa itu sendiri… Kini sudah masuk bulan Mac 2009..bila lihat saja kalender ..terasa cepat betul masa berlalu…

Saya juga seringkali berfikir dan muhasabah diri.. yelah..sebelum nie..sewaktu menjadi student..masa begitu banyak dihabiskan dengan akademik..sebahagiannya dengan persatuan dan kelab, ..alhamdulillah..rasa begitu terisi dengan perkara2 yg begitu manfaat… kini..masa saya adalah dengan memenuhi tuntutan bekerja…bukan niat utk mengeluh ..namun sebahagian muhasabah diri sendiri..masuk office jam 8.20pagi ..kemudian balik jam 6 ptg..if kena kerja lebih masa..kadang-kadang sampai jam 10mlm..
namun rasa amat bersyukur tidak terhingga..kerana sehingga kini masih diberi ruang masa utk saya menghadirkan diri ke majlis2 ilmu..kuliah2 agama..walaupun tidak sekerap dulu… bekerja di industri amat memenatkan..sehingga ada cadangan teman2 agar cuba memohon utk sambung belajar…

Walau apa pun..saya selalu tanamkan dlm hati.. apa jua pekerjaan yg kita lakukan itu..adalah ibadah ..dan niat kita melakukan pekerjaan itu..semata-mata utk mendapat keredhaanNya… mudah2an Allah s.w.t sentiasa memberi kebaikan dan melindungi kita dari sebarang keburukan dlm pekerjaan yg kita lakukan.. Ameen..

No comments: