Tuesday, March 31, 2009

magic cube !!!

Salam..

Just nak share sket..la nie saya agak obses untuk bermain Rubic Cube Games…
Alkisahnya..saya teruja sampailah pergi membelinya di Pasaraya (IOI Mall) dgn harga RM 10.00.. Apalagi sebaik saja sampai rumah..tangan nie ligat memutar2 mainan nie..huhu..mmg sedih sbb saya nie bukannya expert sgt..pusing2 x jadi jugak..permainan seumpama nie mampu membantu otak kita berfikir..









Nak dijadikan citer..housemate saya (ida n ipah pun teruja dgn game nie)..kami berentap..tp masih amatur..
Saya hanya mampu menyelesaikan satu surface saja.. selama nie, hanya afzani (ajan) saja yg mampu selesaikan rubic magis cube nie dgn kadar yg pantas.. (dlm krg 10 minit)..siap boleh ajar kwn2 yg lain..rasa rugi jugak x sempt bertanya n berguru dgnnya sebelum nie..

Akibat keterujaan yang membuak-buak, saya membawa la magic cube nie kat office ..dgn harapan dapat la tau teknik melalui internet…
Nak dijadikan cerita.. ada sorang senior engineer di sini (En.Sham) ..kebetulan ternampak saya sedang kyusuk memutar-mutar magic cube tu.. tak semena-mena beliau dgn spontan nya minta magic cube tu daripada saya.. ntah mcmane..dalam kurang 7 minit..magic cube tu betul2 selesai (kesemua surface da same warna)… terkesima sikit saya masa tu.. kemudian, dgn muka yang biasa..beliau berlalu pergi…haha.. ingat nk minta berguru.. tapi die ckp susah nk ajar..kena cek kat internet lor macam nie..huhu..so..sape2 kwn yg expert..tolong la kongsi ilmu nie..

No comments: