Saturday, February 2, 2008

Mukatamar DMKGP kali ke-9 ..jadi AJK !!


salam kembali..

Alhamdulillah.. itu lah ungkapan yg sy lafazkan sebaik sahaja mendapat berita bhw PAS telah memenangi kerusi Parlimen Bkt.Gantang,Perak pada pilihanraya kecil kelmarin..Menerusi calon yg saya rasakan amat layak utk mewakili PAS ni..(YB Nizar)..beliau meraih majoriti kemenangan di situ...Tahniah saya ucapkan juga kpd shbt2 saya yg pergi ke Bukit Gantang sepanjang kempen di sana..
Alhamdulillah juga saya ucapkan kerana pd hari semalam (8hb April 09)- kami (Kelab Nisa' KGP) berjaya menjalankan tanggungjawab sbg AJK dalam Majlis Muktamar Dewan Muslimat PAS Kawasan Gelang Patah,Johor..

Saya yg diamanahkan utk menyediakan bunga manggar (utk sambut VVIP) agak kalut juga pada awalnya..munkin disebabkan sehari seblm program adalah hari bekerja, jadi segala persiapan awal tidak saya lakukan.. jadi, apalagi pada hari selasa malam tu (after balik dari office), seusai solat isyak, saya bergegas ke IOI Kulai, utk mencari barang2 bunga manggar ,termasuk lidi penyapu..em..bayangkan la saya bershopping sakan sorang2 dgn membawa 2 ikat lidi penyapu..haha~..agak lucu sebenarnya..tp apa blh buat..shbt2 semua sedia menanti di Taman U (skudai)..adalah dalam 20minit duk round di situ.. abis saja bershopping, apalagi memecut ke Dewan Ar-Razi (tmpt program).. dalam jam 9.30mlm saya tiba ..melangkah masuk ke dalam dewan terasa seperti menghadiri rumah orang yg sibuk menguruskan walimah..yelah..dengan tabir ala-ala pelamin gitu..(em..xde gmbr la nk show off lagi..)..
Sampai saja dalam dewan tu..saya memberi salam..kelihatan kak zie(ketua Nisa'),kak haniza,ainul,uni,ayit,husna,kak Na, 'uyun, kak ita, alya, aina sibuk menghias dewan..saya terus meletakkan bahan2 tadi..sambil memanggil bbrp org shbt utk dtg membantu.. macam2 cerita kami kongsi sambil2 membuat keje tu..haha~ seronok dan ceria..syukur alhamdulillah ..moga kemanisan nie berterusan..

Agak lewat jugak kami bergerak pulang, (dlm jam 2pagi)..sbb saya menemani kak haniza utk menyelesaikan montaj yg perlu disiapkan.. dalam jam 2.30pg br sampi dirmh kak haniza..(sy menumpang tidur di situ)..

Seawal jam 6 pg,sy bangun utk khidmat diri dan seusai selesai solat subuh, saya bersarapan sedikit (thanks kak an sbb bg buat kopi radix n mkn biskut HPA)..sedap sgt!! Dlm jam 7.30pg sy terus bergerak ke Dewan Ar-Razi..bimbang ada shbt2 yg da sampai..sbb kunci di tangan kami..lagipun sbg AJK mesti datang awal sedikit utk buat persiapan awl..walaupun majlis start jam 9pg.. setelah sipa mengemas meja jamuan(dibantu ainul dan aina)..dalam masa setengh jam..dewan dipenuhi oleh shbt2 Nisa' dan yg pastinya adalah dari kalangan ahli Muslimat Pas sendiri..yelah sbb ni majlis Mesyuarat Agung mereka (kali ke-9) .
VVIP yg dijemput utk merasmikan majlis nie adalh saudari Zainab (S/U Muslimat Pas Johor)
,selain YDP Pas Kaw.Gelang Patah sendiri dan Majlis tertingginya..Selepas tamat majlis perasmian majlis,kami menikmati sedikit jamuan..kira mcm sarapn..
Dalam jam 11.30pg..barulah mesyuarat bermula..saya sbnrnya agak keletihan jugak..tapi dalam mesyuarat tu saya diamanahkan utk menjadi pencatat minit ..saya gagahi jugak mata (sbnrnye da mengantuk sgt..krg tidur agaknya..). mulut terkumat-kamit membaca doa2 yg patut.. alhamdulillah..semuanya tiada mslh..malah saya makin bersemangat apabila mendengar setiap butir bicara dan perbahasan yg dilakukan oleh Dewan muslimat sendiri..sbnrnya ini titik permulaan saya utk belajar dengan mereka yg hebat2 dr aspek tarbiyyah..mudah2an saya mampu menjadi sekuat mereka..
Dibawah nie adalah sedikit gambar kenangan bersama shbt2..gambar nie semasa kami sedang menunggu kedatangan VVIP di luar dewan...apa2 pun saya ucapkan tahniah dan terima kasih kpd semua shbt2..moga ukhuwah kita kekal selamanya..amin..









1 comment:

angahfarah said...

terima kasih semua..moga dapat bertemu di program2 akan datang..