Tuesday, May 5, 2009

~ Selamat Hari Ibu ~


Salam kembali~

Kini sudahpun masuk bulan Mei..terasa begitu pantas masa berlalu.. Bila saya melihat kalender syarikat, ada bbrp hari yg ditanda cuti... 1 Mei- Hari Pekerja, 9 Mei - Hari Wesak..


Hati saya terasa macam ada satu hari istimewa dlm bulan Mei nie jugak.. Setelah lama berfikir, baru teringat … Minggu kedua dalam bulan Mei setiap tahun , iaitu Mother’s Day.. Cepat2 saya menanda pada kalender.. Saya termenung sekejap.. memikirkan.. perlu ke ada sambutan Hari Ibu?? Yelah, dalam kotak fikiran saya, bukankah hari2 adalah Hari Ibu…Tp dlm masa yg sama saya juga rasa ada baiknya sambutan nie diadakan …at least anak2 dpt memberi penghargaan dan perhatian lebih kpd ibu masing2…

Alhamdulillah~ sejak saya berjauhan dgn family..terutamanya mak.. (semasa saya belajar dr Matrikulasi sehingga menyambung pengajian di Universiti dan kini sudah bekerja)..sudah menjadi kemestian dlm diri saya utk menelefon dan bercakap dgn mak setiap hari…even dlm masa 5 minit sekalipun~ saya rasa begitu tenang apabila mendengar suaranya…

So, this year for celebrate Mother’s Day,saya akn drive pulang ke kluang pada petang jumaat (selepas habis keje jam 6 ptg,) ..saya plan utk menghargai mak saya dgn ucapan kasih-sayang dan berterima kasih atas pengorbanannya pada saya dan adik-beradik.. Byk sebenarnya dalam fikiran saya utk sambut Hari Ibu nie- antaranya nak buat kek utknya..if x berkesempatan pun, saya cuba bawanya berjalan2,keluar makan.. InsyaAllah, saya harap mak akan gembira … ~ Selamat Hari Ibu ~






No comments: