Wednesday, June 10, 2009

~Dalam minggu nie~

Salam..

Dalam minggu nie ..saya terasa badan nie begitu lemah..kepala pun pening2…suhu badan rasanya normal…dalam hati saya berbisik, “Mungkin banyak keje..badan pun rasa penat..”.. Alhamdulillah..saya bersyukur kerana masih lagi diberi ruang bernafas di muka bumi Allah s.w.t..

Dalam minggu nie juga saya terpaksa mengejar jadual utk running project…ada 2 project in 1 time saya kena handle…apa2 pun pekerjaan yg sy lakukan adalah ibadah dan dalam masa yg sama saya mengharapkan Allah swt memberikan apa jua kebaikan pada pekerjaan ini dan berlindung dari apa jua keburukan yg ada padanya..Amin..

Dalam minggu nie… saya melihat kesungguhan teman serumah saya menjalankan bisness – mengambil upah menjahit baju…walaupun mereka bekerja di siang hari..namun masih gagah di malam hari menjahit baju kurung yg ditempah…adik saya yg masih berada di rumah sewa saya pun mencadangkan kpd saya supaya belajar menjahit…saya hanya mampu tersenyum saja..almaklumlah..tangan nie agak keras dan kaku berkaitan perkara2 halus dan berseni..setakat jahit sarung bantal yang koyak boleh agaknya…huhu~ terasa ingin belajar suatu hari nanti..InsyaAllah..suatu masa nanti..mudah2an…

Dalam minggu nie… agak banyak masakan berat yg saya masak..yelah..ada tetamu ‘kenit’ dirumah saya kini..siapa lagi adik saya laa.. agak banyak permintaan lauk-pauk yg ingin dijamah…Alhamdulillah~ sempat juga saya menyediakan ayam masak tom yam, masak lemak cili api, sup ayam, sup sayur,sambal udang..niat semata2 utk memuaskan rasa tetamu istimewa saya… “Angah, sedapnya kalau angah buat kek nie..” ucap adik sambil membelek majalah Nur kepunyaan saya… aduss..alahai adikku sayang…jika diri kakakmu ini hebat dalam menyediakan kek seumpama itu..takkan kakakmu nie bekerja di kilang sbg engineer.. lebih baik kakakmu ini bekerja sbg chef di hotel 4 or 5 bintang..huhu~ .. “kalau adik nak rasa kek macam tu..nanti angah belanja kat kedai kek yek..” balas saya.

Dalam minggu nie..entah mengapa terasa nak menimbang berat badan…kebarangkalian utk bertambah adalah tipis..bisik hati saya…hemm..memang benar …makin susut pula..patutla 2 minggu lepas balik ke Kluang..mak tegur fizikal saya yg agak susut..saya menjawab, “ tak mengapalah mak..orang sihat nie..nanti orang makan banyak sket..insyaAllah naik semula berat nya…” ungkap saya utk menyedapkan hati mak..


Dalam minggu nie…jadual saya amat padat…ada juga dapat SMS dari kak na..menyatakan ada program di Gelang Patah… maaf sangat2 kak..diri ini tidak berkesempatan utk menghadirkan diri ke program..hanya doa saya mampu titipkan supaya program berjalan seperti yg dirancang..insyaAllah.

No comments: