Monday, November 30, 2009

Salam kembali..

Syukur ke-hadrat Allah swt kerana masih diberi kesempatan utk bernafas di bumi ini…Alhamdulillah~ syukur juga krn diberi nikmat iman dan Islam…

Awal pagi td, sy sempat menelefon mak di kluang (mmg tiap-tiap hari sy akn telefon)..dan sy terus bertanyakan perjalanan majlis kenduri dan bacaan Yasin di rumah..

“Alhamdulillah, ramai tetamu datang.. makanan pun cukup…siap ada dibungkuskan…Alhamdulillah~ seronok sgt tgk tetamu ramai malam td…” suara mak jelas kedengrn nada gembira tp dlm masa yg sama sy dapt rs mak penat di sana..
“em, kesian mak…mesti mak penat kan.? Maaflah orang tak dapat tolong mak kat sana…cuti x banyak..” balas sy..
“laa..xpelah..Alhamdulillah~ mlm td ramai jiran2 kita dtg tolong…start kenduri jam 9mlm..habis dlm jam 10.30mlm…cepat selesai sbb ramai yg tolong…Kawan2 adik pun ramai yg dtg..dieorang siap tolong angkat hidang ke depan…” jawab mak.

Sebnrnya niat asal nak mohon cuti utk bantu mak di rumah…tp slps mak menyatakan yang jiran2 akn bantu…s yrs lega sedikit… maaf da n terima kasih sy ucapkn pd ahli keluarga sy yg lain…kesian jugak ..yelah…agak penat sbnrnye utk membuat persediaan terakhir…lagi2 menjelang majlis walimah sy yg kurang dari 3 minggu ni…

InsyaAllah~ moga urusan kami dipermudahkanNya…amin~