Thursday, March 4, 2010

Sakit? pasti ada hikmahnya..

Salam kembali,


Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. Syukur diberi nikmat oleh Allah swt ..diberi lagi ruang utk bernafas dimuka bumi ini.. Selawat serta salam ke atas junjungan Nabi Muhammad s.a.w serta ahli keluarga baginda..

Mohon maaf da lama x menulis..jika diliht dlm entry sy di bawah ni.. kebanyykn sy hanye sempt copy and paste saja.. niat utk share2 dgn shbt2…



Lately kesihtn sy agak terganggu… semlm sy terpaksa ambil MC memandangkan kadar keterlaratan sy berkurang..antibodi ni da x mampu nak melawan anasir2 sakit lagi…

Pagi smlm sy gagahkn diri utk bangun dtg ke ofis dulu.. sbb nak ambil surat klinik di HR.. dan selepas dpt pengesahan dr boss sy bergegas memandu ke klinik panel yg terletak kira-kira 3 km dr kilang sy..nak tak nak kena gagahkan diri..kepala ni da berpusing ditambah dgn suhu badan yg agak panas serta selsema,semput dan batuk yg tak berhenti2..dlm hati Allah sj yg tau..

Pemeriksaan di klinik sekejap saja..setelah mendapat ubat dan surat MC sy terus pulang ke rumah..makan apa yg ada utk alas perut dan selepas itu terus makan ubat.. handphone sy x berhenti2 dpt mesej dari suami tercinta.. munkin risau dgn keadaan sy yg x sihat nie.. sy hanya smpt membalas supaya suami xperlu rasa risau..

Syukur suami begitu prihatin dgn keadaan sy.. x lekang dibibirnya membaca selawat dan doa sambil memicit kepala sy setelah dia pulang dr kerja.. mlm tu juga sy gagahkn diri utk memasak apa sj lauk yg ada dirumah.. rs bersalah dgn suami yg lapar..alhamdulillah~ sempat sy sediakan ayam masak merah dan sayur bendi goreng utknya..sy hanya menjamah sedikit makanan.. tekak x berselera nak makan sbnrnye..

Alhamdulillah~ arini kesihtn sy semakin baik..cume batuk2 yg x henti2 saje..gagahkan diri utk ke ofis..moga rs sakit ni membuatkan diri sy berfikir ..dan dlm masa yg sama muhasabah diri… sy yakin Allah swt menjadikan sst samaada penyakit ataupun musubah pasti ada hikmah di sebaliknya..kita sbg hambaNya x perlu mempertikaikan mengapa Allah swt melatakkn ujian sebegini pd hambaNya..sbb Allah swt adalah Pemilik alam ciptaan ini..hanya Dia berkuasa atas sesuatu…

Wallahu’alam…

3 comments:

noor afzan said...

salam farah..
kasian ko demam pula yea..
takpe2 nanti aku kirimkan ko gelang mutiara from sabah k..
jgn sesedih..=)

angahfarah said...

wslm afzan..
aah..demam..tp da ok sket je..cume batuk2 n selseme ni..Allah saje yg tau..huhu~
horay!! dpt gelang mutiara xclusive dr afzan..hihi (terus baik da sakit aku..hihi)

Nana said...

aku pun nak komen jugak.hehe.jgn lupa mkn ubat n rehat farah.aku tau ko ni degil sakit pun nak wat keje gak. tp mmg sweet la smpt bgn masak utk suami lg..woww besh =D