Sunday, April 11, 2010

Diari Hatiku - Part 2

Salam semua,

Syukur ke hadrat Ilahi atas nikamt iman dan Islam yg diberikan..Selawat serta salam kpd junjungan Nabi Muhammad s.a.w serta keluarga baginda..

Syukur alhamdulillah~ sabtu dan ahad lepas sempt pulang ke Kluang..bertemu dgn mak abah..kami tak plan balik ke Muar memandangkn mak dan ayah mertua sy tiada di kmpg kerana pergi menunaikan umrah sejak minggu lepas..Teringat bbrp hari seblum sy bercadang nk pulang ke Kluang, sy menelefon mak..


“Assalamualaikum mak..mak sihat?”

“Waalaikumusalam..sihat aja..kakak sihat tak?” balik kluang tak?”

“Orang sihat jer..InsyaAllah kalau tak de aral kami blk kluang sabtu ni..boleh mak?”

“laa..balik je la..lagi mak suka..da lama jugak la korang x balik kluang kan?..”

“em..mak…blh buat permintaan tak?”

“apa die?”

“orang nak makan laksa yg mak masak la..ntah nape teringin je tekak ni..hehe”

“laa..mengidam la ni..boleh jer..nanti mak buatkan yer..balik nanti hati2..jgn bwk laju2..”

“ yes mom..bukan org yg bawak pon..nanti org pesan dgn ‘driver’ yer.. haha..”

“ish..apala..driver tu kan suami kakak..ade ke ckp mcmtu..?”

“ala mak..orang gurau je laa..”

“okla..kim salam erul yer..assalamualaikum..”

“insyaAllah..waalaikumusalam…”


Hem..akhirnya dpt la sy makan laksa mak yg sedap tu..ntahla..nk kata ngidam..mcm awal la plak..tp tekak ni rs teringin sgt2 nk makan..sampai suami pun tak tau nk ckp apa..asyik tersengih2 jer..yg penting katanya sy happy..!! tertunai hajat sy nk makan laksa mak..

gambar hiasan saja..x smpt snap picture laksa mak..sbb terus ngap jer..syukran mak..
Doa2 la pasni, x de ngidam pelik2..mudah2an..amin…

2 comments:

noor afzan said...

salam farah.
cite la sikit experience awal2 nih..=)

angahfarah said...

wslm afzan..xde ape nk citer lagi..insyaAllah da cek kat hospitl maybe ada perkembgn yer..doakn yg baik2..skng ni hanya pening2 sket..huhu