Sunday, May 23, 2010

My Second Check-Up !! - ( 12 Weeks)

salam,

Alhamdulillah, hari ini berkesempatan  datang ke klinik desa senai utk buat second check-up..Sampai sana dalam jam 8.30 pagi..kali ni saya pergi tanpa ditemani suami..rasanye tiada masalah selagi kudrat saya boleh memandu..insyaAllah..

Sampai saja da agak ramai ibu2 yg datang..ada yg dtg utk buat pemeriksaan anak2 kecil mereka dan ada yg dtg dgn tujuan utk pemeriksaan bulanan spt saya..Setelah mengambil nombor giliran, seperti biasa akan buat ujian urine dan ukuran berat badan.. Alhamdulillah, ujian urine sy normal dan berat kekal 45 kg ( sbb minggu lepas sy demam teruk )...

Kemudian menunggu giliran utk pemeriksaan seterusnya..Dlm 15 minit sy diminta masuk ke bilik.Disitu nurse sudah sedia utk mengambil tekanan darah dan kepekatan darah sy.. Tekanan darah normal tetapi tahap kepekatan saya telah berkurang , 12.8 %.. (hilang selera sbb demam)..InsyaAllah niat nk seimbangkan semula semua ni..

Selesai saja, kena pula tunggu utk masuk ke bilik pemeriksaan seterusnya.. nurse di dalam sedia menanti.. bertanya keadaan sy dan kandungan.. Selesai sahaja, sy diberi bekalan ubat yg sama spt bulan lepas iaitu asid folic dan Vitamin B-complex.. kemudian nurse tersebut menyatakan tarikh perjumpaan sy seterusnya pada 23hb Jun nanti..InsyaAllah, kali ni temujanji dgn doktor.

doakan urusan sy dipermudahkan yer..Amin..

2 comments:

noorafzan.blogspot.com said...

ringannya hang darah..
meh nak kasi sikit berat yang aku ada nih..
mahu?
ehehe~

semoga ko cepat2 lebih sihat lepas ni.
=)

angahfarah said...

salam afzan..
insyaAllah..pasni nk try naikkn lagi sket..tp ok ler..dulu b4 kawin berat aku kan 43kg? hihi~
munkin sbb demam kot minggu lepas..selera kurang..doakn ek..