Thursday, June 17, 2010

KeDiaMan KaMi..

Salam,


Syukur kehadrat Ilahi ats nikmat iman dan Islam yg diberikan kpd kita..selawat serta salam ke atas junjungan Nabi Muhammad saw serta keluarga baginda..

Entry kali ni hanya ingin berkongsi dengan rakan2 tentang kediaman kami kini ( sudah hampir 7 bulan mendiami rumah ini).. Untuk pengetahuan semua, kami sekadar menyewa rumah teres satu tingkat ,3 bilik …alhamdulillah..selesa la juga.. Bilik utama -bilik tidur, bilik ke-2 utk ruang solat manakala bilik ke-3 dijadikan bilik menyimpan barang2 lama.. kebanykkn kotak2 buku suami...

Oh ya, kami menyewa di Senai Utama, senai..kadar sewa rumah RM400/sebulan.. pada kami kadar harga itu berpatutan memandangkan penempatan kami agak berhampiran dengan kemudahan2 asas seperti pejabat pos, bank dan juga highway..

Rumah kami dikelilingi dengan jiran2 yang amat baik.. Sebelah kanan rumah sy didiami oleh Pak Cik Bakar bersama isteri Mak Cik Zainab dan anaknya.. dan di sebelah kiri rumah kami didiami oleh keluarga Singh. Sy panggil kakak tu namanya kak Sun. Suaminye bekerja di Singapura.. berhadapan rumah kami pula, keluarga India ( lupe nk tanya makcik tu apa namanya..tp sy panggil auntie je)..Baik juga, kerap bagi sy buah mangga sbb di depan rumah nya ada pokok mangga..Sebelah rumah auntie pula rumah keluarga Melayu (suami isteri Cikgu).. sy panggil kakak je.. Umur lebih kurang 40 –an.. baik juga..ada 3 org anak..

Bercerita pula tentang jarak ke tempat kerja..Perjalanan sy dari rumah ke tempat kerja mengambil masa lebih kurang 12 ~ 15 minit (jika perjalanan lancer tanpa ada kemalangan / jem ).. suami pula dr sini ke psr gudang adalah dalam 40 minit ~ 1 jam perjalanan..

Kini, kami dlm perancangan utk membeli rumah sendiri..masih dalam perbincangan.. moga urusan kami dipermudahkan.. Amin~

Bahagian ruang tamu rumah kami..

ruang makan..meja mkn ni diberi tuan rumah..masih elok dipakai..huhu..
yg tong2 warna ungu di dipenuhi dgn buku2 suami..dlm drawer tu pun sama..buku2 sy dan suami..

p/s: gambr2 ruang lain x smpt nk snap pict..

1 comment:

Hanisah Binti Mohamad Ali said...

Salam kak,moga kamu sihat2 aja..
Moga Allah permudahkan urusan akak n abg khairul...Ameen

^_^