Thursday, August 12, 2010

Berbuka BerSama..

Salam Ramadhan..


Alhamdulillah.. semalam diberi kekuatan utk berpuasa..Alhamdulillah..inysaAllah..masih larat utk berpuasa penuh..moga diberi kemudahan ini..

Dan semalam suami tidak bekerja (kilangnya cuti).. jadi perkhidmatannya sy perlu utk menghantar dan mengambil saya. Saja nak bermesra dengan suami.. yelah,jika tidak…sy akan drive ke kilang seorng diri..

Alhamdulillah..semlm bersahur, sempat la sy buat sup kentang, goreng ikan, dan hidangkan sekali dgn telur masin yg dah direbus.. sym mmg tiap2 hari akan bersarapan nasi (seblm puasa).. agak berselera makan..hee..suami makan seadanya…ikan goreng yang membuka seleranya.. habis dimakan..alhamdulillah..

Selesai sahur, sy mengemas2 meja makan.. suami pula bersiap2 mengambil wudhu’..dia membaca Quran sekejap… selepas itu,kami solat subuh bersama.. selesai solat subuh, sambung membaca Quran.. niat asal sy ingin bertadarus bersama suami..tapi..tiba2 perut sakit pula..x jadi nk bertadarus bersamanya..

Petangnya pula, selepas waktu bekerja, suami datang mengambil di depan kilang..rasa seronok pula..dalam perjalanan..suami ajak singgah di mana-mana bazaar ramadhan.. kami singgah saja di kawasan senai..dapatlah sy beli bbrp lauk yg sy nak makan sejak kelmarin – masak lemak labu.. syukur jumpe..suami pula membungkus daging masak sambal, sayur goreng..

Sampai di rumah, saya bersiap2 utk hidang..alhamdulillah..dapat juga berbuka puasa bersama.. dan malam itu juga, kami bertarawih di masjid senai..agak ramai di masjid..syukur.. Dalam masa yg sama., Ramadhan juga mengajar kita semua erti KESABARAN.. sabar segala-galanya…syukur suami amat sabar dengan kerenah saya..syukran abang..!!

moga amalan kami sepanjang ramadhan ini diterima Allah swt. Amin Ya Rabbal A’lamin..

No comments: