Wednesday, August 25, 2010

Kek untuk suamiku...


Salam Ramadhan semua...
Tiada coretan yg panjang..sekadar meletakkan sedikit gambar2 utk perkongsian bersama..Alhamdulillah..sempat juga diri ini membuat kek kukus coklat utk suami tercinta..memandangkan suami dah request kek ini sejak hari ahad lalu, baru semalam sy berkesempatan membuatnya..syukur..agak lewat tidur.. namun masih sempat menjamah pada suami yg balik lewat dr tempat kerja dan suami singgh tarawikh di psr gudang dulu...sempat lah sy menyimpan sekejap kek ini dalam peti sejuk..smpi saja di rumah, sy hidangkan nasi dan lauk..namun munkin kepenatan suami tak menjamah nasi.. lalu sy keluarkan kek coklat ni.. cepat suami bersuara, " Ya Allah, Subhanallah.. terima kasih buatkan abang kek.." ..akhirnya, suami makan kek saja malam tadi.. dlm hati sy rasa seronok..dapat memenuhi permintaannya..Alhamdulillah..




Antara bahan-bahan utk membuat kek..

Kek yg sudah siap disaluti kepingan badam (guna topping coklat)



Seronok melihat suami menjamah kek..dan mulutnya tak henti2 memuji...alhamdulillah..dapat juga buatkan kek utk abang..

5 comments:

miss j said...

wah..sy nk kek tu jugak bila sy dtg ziarah raya uma akk nnti. kpd a.khairul, makan byk2 lg, biac cepat besar. akk juge (^_^)

Sunah Mohammad said...

salam kak...nak kek jugak~~~~ yummy2

angahfarah said...

salam jun..
hope sht yer..
insyaAllah..doakn akk sht..bolh buatkan kek utk awk nanti dtg raya yer..hehe..
eem..mmg da kasi abg khai makan byk..tp tetap mcm tu..huhu..

angahfarah said...

salam sunah..
nk kek ea...hehe..jemput ziarah raya ke rumah kami nanti yer..hehe.insyaAllah akk try buatkan..

noor afzan said...

byk kek yang farah buat tu..
takkan terhabis makan 2 orang je nih.
sib baik ku duk jauh, kalau idak kuserbu rumah ko.