Saturday, November 2, 2013

Diriku diuji lagi...moga aku lebih tabah..

Salam.

Ringkas aku coretkn..aku kini dlm fasa berpantang..kenqpa aku berpantg?
Yup..aku keguguran lagi..masuk ni kali ke 4 aku keguguran..Allahuakbar..moga ank2 ummi menanti ummi di sana..

Em..nk cite rentetan benda ni berlaku agk pnjg sebnrnye..ok.aku cerita by point.cukup kot.

1.Awal bln 10 ni aku delay period..so aku buatla upt test kt umah..and the result..ok..positif



Gmbr ni ada 2 upt aku buat..yg x nmpk sgtu yg murah sket..ptg aku g beli yg mahai..ada la kuar 2 line..


.ouh.agk terkejut..but then bersyukur..mmg kami hrpkn..tp dlm masa yg sama aku msh trauma dgn kes gugur sblm ni..tp aku yakin kali ni xde mslh..jadi g keje as per normal..but aku agk stress dgn keja la..biasala..keje dgn manusia..yg ada mcm2 request n kerenah.

2.slps tu sibuk la aku n cik abg g klink doc mahzn nk scan bagai..scan x nmpk sbb ms tu kecik cenonet lg..rs br 4 minggu.so doc suh dtg blk after 2 weeks..

3.then aku dtg blk aftr 2 week.masa ni after raya haji..ok.doc scan then mcm dush nk detect bb but kantung ada..then dic bg suratbsuh refer KK sultan ismail.

4.Di KK tu.aku jmpe doc..doc scan n cek upt..upt result positif..scan also noy clear seen.then buat appointmnt after 2 weeks..




5.2 hari lepas tu aku cek..ada spotting brownish kat pantiliner..but perut tak sakit..pingg ok jer..
6.aku bergegas minta izin bos g KK tu..jumpe balik doc yg same..then doc caru2.mmh x nmpk sgt ..doc bg surat duh refer O&G di Hsi.sampai sana aku dirujuk ke bhgn kecemasan dan terus dihantar ke bilik persedian..mcm biasa..doctr akn cek perut ..scan atas..then masa tu aku masih bleeding.doc yg treat aku doc cina pmpn.
pemeriksaan doc menyatakn condition jamin aku tak dpt diselmtkn lg..doct cek melalui bwh..dic ckp semua da keluar abih..then..doct pun ckp x perlu D&C..janin da kuar semua..aku redha dan pasrah..sblm blk nurse inject kecutkn rahim..

6.Maka bermula episod aku berpntg lg..yakni mmg aku KEGUGURAN kali ke 4..
Ok..pada mulanya emosi mula la celaru..
Alhamdulillah..kini emosiku kembali stabil..

#entri ni sy akn sambung...sbb sy ada jg berjumpa dgn ustaz..minta pndpt ustaz akn keadaan sy ni..#


No comments: