Friday, September 25, 2015

Alhamdulillah... 19hb Sept 2015 Kelahiran Amir Adham bin Mohd Khairul

Assalam..

syukur kehadrat Ilahi..dikurniakan putera kedua kami...
Mudah betul kali ni bby keluar... awal pagi 19hb sept dlm jam 2.30 pg..rasa sakit kat ari2 berulang2..mula2 10 minit sekali...kemudian...dtg 3 minit sekali..apalagi..aku kejut cik abg utk siap2..

sempat aku mandi dan berwangi2-wangian...hehe...kemas barang ammar faiz...sbb da wassap mak ana nk anta tumpang ammar ke rumahnye...nasib baik masa tu oma nya x tidur lagi...

selepas anta ammar..terus cik abg pecut ke HSI...ya Allah..rasa lmbt nk smpi..dlm kereta aku mkn kurma...nasib baik masih blh kunyah..rasa kontraksi makin kerap...
smpi kecemasan...mak guard tolak pakai wheelchair..abg plak cari parking..smpi kat bilik persediaan tu..hanya ada 2 org doctr je bertugas, almaklum shift pagi...aku da x tahan..
panggil doctr utk cek bukaan..sbb ibu lain kat katil sebelah2 tu...hanya pecah air ketumbahan dan bukaan baru 2-3 cm...
time doctr cek je bukaan aku..Allahuakbar... da 9 cm...terus doc jerit kat nurse..tolak labour room..
sempt aku tanye mana suami... nurse ckp..xpe..suami awk nanti dtg...
last2 masuk labour room... x sampai 2 minit...doc suh teran...teranlah..alhmdulillah..keluarla baby yg kami nanti2kn selama 5 thn .. berat bby 3.09kg... lahir pada 4.38 pagi..syukur...da setel nurse jahit semua..aku ke wad.. alhamdulillah..tghri tu jugak aku n bby discharge..mudahnya perjalannn kali ni...alhamdulillah.

bwh ni gmbr amir adham di usia sehari... hehe



bwh ni gmbr

No comments: