Wednesday, April 22, 2009

~ Peluang bersama HPA ~


Salam kembali..

Sekadar perkongsian sedikit dgn kwn2 semua..sudah tentu semua pernah mendengar nama produk keluaran HPA kan.. dalam iklan TV juga sudah disiarkan.. “Mai..secawan !!” iklan utk salah satu produknya..Kopi Radix..dan juga iklan utk Radix Cola serta Radix Sarsi (iklannya agak famous time ramadhan..) ..jadi baru2 nie saya telah mendaftar sbg Ahli HPA.. sebenarnya sudah lama saya berminat utk menjadi ahli..if x silap semasa pengajian di kampus..sbb ada senior yg telah menggunakannya.. saya amat tertarik dgn pendekatan dan cara pengilangan produk ini..begitu efisyen dan kualiti juga amat ditekankan..100% produknya halal lagi suci..selain itu, difahami juga setiap pekerjanya juga diwajibkan mengambil wudhu’ sblm memulakan pekerjaan.. begitu cantik system yg ditetapkan..mmg selaras dgn kehendak syarak..


Berbalik semula pada cerita saya yg telah menjadi ahli kini..saya begitu teruja ..yelah..sebaik saja mendaftarkan diri sbg ahli..sy telah pun ada website sendiri (http://www.DuniaHerba.net/farah85)..


Tidak ketinggalan, pihak admin saya (terima kasih encik redza) telah membuat blog utk group kami (http://group.duniaherbahpa.com/ )..Tanpa saya sangka sambutan yg saya terima..alhamdulillah..bersandarkan niat utk menerapkan penggunaan produk yg halal lagi suci pada diri sendiri dan insan sekeliling saya, agak banyak tempahan yg sy terima.. di kalangan kwn2 di kilang di sini saja hampir 4 orang telah menyenaraikan barang2 yg diingini..kak zarah menempah ayam organic, cordial rossele..yana pula order ubat gigi herba, dan juga frozen food (daging burger HPA), abg wandy pula menempah cordial pegaga..saya yang syorkan sbb die agak kerap batuk2..manakala kak norish membeli 2 botol kismin minda..,saya akan ambil barang2 yg ditempah itu pada hujung minggu ni di cawanagan HPA terdekat..manakala sebelum nie sy telah berurusan utk membuat pembelian online bagi pihak kwn coursemate (thanks afzan..hehe~) saya di K.L ..penghantarannya scr pos laju..

Niat saya selepas ini, saya cuba luangkan masa yg ada utk menghadiri mana2 program atau seminar anjuran HPA (spt Program Bijak Cemerlang)..utk memberi pengetahuan kpd sy tentng selok-belok perniagaan ini..Mudah2an saya jadikan perniagaan ini sebagai batu loncatan agar sy menjadi Usahawan yg mampu berdiri bersama usahawan yg sedia ada,,mudah-mudahan Allah s.w.t memakbulkan doa saya ini..amin..

Jadi kepada sesiapa yg berminat utk mengetahui lebih lanjut ttg profail HPA , senarai produk2 dan juga mahu menjadi ahli.. boleh terus lawati website saya di atas..

No comments: