Monday, April 20, 2009

Perancangan ??

Salam..

Teman serumah saya ada 2 orang..(ipah dan ida)..
Lewat malam lepas..kami duduk berbincng sesame sendiri tentang insurans dan juga pembelian rumah..namun antara 2 topik tersebut..ranking pembelian rumah mendapat perdebatan yg agak hangat!! Ida menyatakan yang dia kini dalam proses membuat pinjaman bank utk membeli rumah di kawasan Bandar Putra, Kulai..(kiranya berhampiran juga dgn rumah sewa kami kini)..tp kira Fasa perumahan yg baru la..

Sy hanya mendengar saja butiran katanya..mmg dalam perancangan utk membeli rumah sendiri..tapi kena survey betul2 kawasannya dari aspek keselamatan, dan sbgnya.. agak cerewat sy dalam hal nie..sbb ia melibatkan perancangan jangka panjang.. (kena buat istikharah dulu nie..)
Ipah pula x banyak berbicara ttg pembelian rumah..dalam tumpuannya kini adalh utk mengumpulkan aset2 seperti perabot, peti sejuk, televisyen,mesin basuh,dapur gas,dan sewaktu dgnnya… dalam situasi tu juga sy hanya tersenyum sj..pernah juga sy menemaninya mencari set sofa..katanya nak beli..tp bila kami sampai di premis tersebut (time tu katanya ada promotion).. tgk harganya agak mahal..almaklumlah perabot luar Negara..memang lah mahal..terus kami balik..

Apabila sy fikir2 semula…memang perkara2 diatas nie adalah keperluan pada masa akan dating..cume kini sy masih bertatih utk mengumpul asset sebegitu..bimbang dihujani hutang kelak..apa yg dapat sy katakana adalah segala rezeki yg diturunkan Allah swt pada setiap hambaNya adil-seadilnya.. cume kita hanya perlu mengucapkan syukur atas limpahan rezeki yg telah Allah berikan pada kita..Alhamdulillah..

1 comment:

Hanisah Binti Mohamad Ali said...

salam.kak farah...
sisah juga nk bli barang utk kehidpan bkerjaya ye.....huhuhu.
:bukan senang utk mendapat kesenangan:
"doakan ana thabat dlm perjuangan dan KRU dan juga exam ni ye kak...: (^o^)v