Monday, April 20, 2009

Sultan Salahudin Al-Ayubi



Salam semua..
Alhamdulillah.. dpt juga ruang masa utk menulis di blog nie..hemm..lately agak buzy dgn project2 yg perlu disettelkan secepatnya.. so..mcm biasa..keje lebih masa sket (OT)..
Awal pagi tadi sy tercari2 buku yg dibeli tahun lepas - SALAHUDIN PENAKLUK JERUSALEM (tulisan Abd Latip Talib)..sebuah novel sejarah islam yg begitu menarik utk dibaca... ntah dimana agaknya buku tersebut.. munkin sudah tercampur semasa saya mengemas sblm berpindah.. if sudah hilang..x boleh nk buat mcmane kan..anggap tiada rezeki..
Sememangnya saya amat berminat membaca sirah-sirah islam..amat banyak ilmu2 yg kita akan perolehi daripada pembacaan ini..
Menyebut ttg keangungan zaman Sultan Salahudin Al-Ayubi ni..mmg tidak dapat dinafikan agak sukar pemerintah pada masa kini utk berjaya seperti beliau.. Sultan Salahudin amat menekankan kesederhanaan dalam kehidupan beliau..disamping niat utk meluaskan empayar islam pada zaman tersebut..
Saya pasti akan terus mendapatkan buku-buku berkenaan Sultan Salahudin Al-Ayubi yg saya rs mampu memberi inspirasi kepada semua dalam meneruskan perjuangan Islam itu sendiri.. Doakan saya diberi kesempatan waktu utk itu..

No comments: