Thursday, May 28, 2009

~ Apalah sangat sakit ini ..~

Salam..

Alhamdulillah~
Bersyukur atas nikmat iman dan Islam yg diberikan oleh Allah s.w.t..
Hari nie..saya rasa bersyukur dengan ujian yg sgt..sgt..kecil yg Allah beri pada saya..Awal pagi nie..tekak saya terasa amat perit..seusai Subuh..saya terasa ada bbrp benjolan di bhgn leher saya..Benjolan tersebut mmg terasa amat sakit..Tapi saya kuatkan semangat utk ke office...

Setelah siap bersarapan di pantry office..dalam jam 9.30pagi saya bersiap2 mengisi Form kebenaran utk pergi ke klinik panel kilang..alhamdulillah~ masih boleh lagi bawa kereta ke klinik...sepanjang perjalanan ke klinik ..mulut terkumat-kamit membaca selawat dan zikir2..InsyaAllah~ sakit nie sket jer..bisik saya utk sedapkan hati sendiri..

Setelah diperiksa doktor..rupanya leher saya mengalami kelenjar akibat dari infection sakit tekak yg saya alami ini...sakit nie sampai ke kepala..patutla rasa pening sangat2..doktor menerangkan bahawa kelenjar tersebut(berbentuk benjolan) akan pulih dalam masa 2-3 minggu..doktor memberi ubat antibiotik dan ubat sakit tekak..

Alhamdulillah.., ucap saya sejurus keluar dari klinik...Apalah sangat sakit yg saya dapat nie..jika dibandingkan dgn para syahid dan syahidah yg bermati-matian berjuang di jalanNya..apalah sangat sakit ini jika dibandingkan dengan kesakitan yg dirasai oleh Rasulullah s.a.w dan para sahabat dalam usaha memberi jalan terang kpd kaum musyrikin...

~ Apalah sangat sakit saya nie...~

2 comments:

MJ (madam j) said...

semoga cepat sembuh.. :)

angahfarah said...

alhamdulillah..skng akak da ok..
syukran madam..