Wednesday, June 3, 2009

~ Sabarlah...Allah swt menguji kita..~

Salam.

Hari Ahad yg lepas saya berkesempatan melawat Pakcik saya (adik kepada abah saya) di Hospital Besar Sulatanah Aminah,JB..Pakcik yg saya panggil Pak Ude ,menjalani pembedahan Apendiks.. agak teruk keadaannya..

Abah , mak dan adik2 bertolak dari Kluang kira-kira jam 9.30 pagi..saya pula menanti di Skudai ..Sebaik saja nampak kereta abah..saya follow hingga ke Hospital..Kami tiba di sana hampir jam 12 tghr..ada masa setengah jam waktu lawatan…

Hampir setengah jam menunggu..kami pun masuk ke wad .dan kami lihat katil .Pak Ude dikelilingi doctor dan jururawat..Abah terus bertanya kepada jururawat..rupa-rupanya Pak Ude saya perlu dibawa ke bilik pembedahan sekali lagi kerana kini die mempunyai masalah usus pula…

Astaghfirullah..saya mampu mengucap saja masa tu..kami fikir Pak ude alami appendiks sahaja..saya sempat berbisik kepada sepupu saya (Azie~ anak Pak Ude saya yg berusia 18 thn)…” Sabar ye Azie..Allah swt sedang menguji kita semua..Azie kena kuat..jangan putus2 berdoa kpd Allah..Hanya pada Dia saja kita bergantung harap..” Azie hanya menitiskan airmata..

Saat tu ..saya hanya mampu menenangkan sepupu saya..mak pula menenangkan Mak Ude saya yang x berhenti-henti menangis..Abah pula menahan sebak melihat adiknya terlantar di atas katil.. Pak Ude saya kelihatan separa sedar…mungkin kesan daripada ubat yg disuntik oleh doctor..

Kami sekeluarga terpaksa beredar bilemana tempoh melawat tamat…Mak Ude dan anak2nya saja dibenarkan menjaga Pak Ude.. Sepanjang perjalanan pulang..kami x putus2 berdoa agar kesihatan Pak Ude kembali pulih seperti biasa…

InsyaAllah..Jika tiada aral..Sabtu dan Ahad ini..saya akan ke hospital utk menziarah Pak Ude saya …moga dengan kehadiran saya disana dengan sedikit bacaan Yasin dan doa dapat membuat dirinya tenteram…InsyaAllah~
Moga Pak Ude kembali sihat seperti sedia kala…Amin~

No comments: