Wednesday, June 24, 2009

~ Abah ~

Salam,

Alhamdulillah~ jari-jemari sy nie masih lagi sempat utk menaip di blog nie..even agak byk project yg perlu sy settelkan...
Tiada apa yg ingin dicoretkan.. cuma mengingatkan bbrp peristiwa sepanjang minggu lepas... menonton iklan dan cerita di TV pd minggu lepas..kebykkn menyiarkan cerita-cerita berkaitan pengorbanan insan bergelar bapa... antara yg sempat sy tonton adalah sebuah filem bertajuk " John Q"..jalan cerita yg sangt menarik..dan byk teladan dan panduan blh kita ambil dr plot filem nie..(maaf, tak mampu huraikan sinopsis cerita nie..tp yg pasti ia menarik utk ditontoni)

Sememangnya..Hari Ibu dan Bapa adalah setiap hari pd diri saya...tidak tertakluk pd hari2 tertentu saja...saya bangga mempunyai bapa yg sy panggil abah sejak kecil lagi..saat ini, abah sudah pun menginjak usia 50 tahun..Alhamdulillah~ Di kala usia begini, abah masih gagah mencari rezeki dgn berniaga..namun pernah juga saya menyatakan supaya berehat2 saja di rumah..namun abah masih berdegil..munkin terasa bosan jika hanya duduk2 saja di rumah...munkin mak dan abah terasa sunyi..

setiap kali saya pulang ke rumah di Kluang, sy lihat mak dan abah rajin berinteraksi dgn kucing2 kesayangan mrk..terasa lucu jugak dgn perlakuan mak dan abah..yelah..anak yg pulang sekali-sekala nie pun tidak dilayan seumpama itu..mak pun pernah menyatakan yg kucing2 kesygn mrk nie pun da mcm anak sendiri...Alhamdulillah~ rs bersyukur sgt2 mak dan abah amat menyayangi makhluk ciptaan Allah swt..

Apa yg pasti... abah mahupun mak sentiasa menerapkan sy dan adik-beradik bhw nilai kasih syg kpd mahkluk ciptaan Allah swt itu tiada sempadan yg boleh membezakannya..
Akhir kalam~ contohilah sifat Rasulullah s.a.w dlm kehidupan kita..moga diri kita semua diberkati dan dirahmati Allah s.w.t. InsyaAllah~



~ Jang~


~ Laden~



~ Epoi~


maaf yer abah..gmbr nie paling comel..abah dan kucing kesygnnya ~ Jang..

No comments: