Thursday, June 18, 2009

~ Alunan Munajat buat diriku~

Salam,
Subhanallah..Alhamdulillah… AllahuAkbar..

Awal pagi setelah menghidupkan enjin kereta, sambil saya memasang CD lagu-lagu dendangan Opick..
Hati saya begitu tenang meskipun sepanjang perjalanan ke tmpt kerja…mmg boleh dikatakan sentiasa sesak..lagi2 di kawasan Airport Senai... setelah itu..saya memasang pula, Cd Roh Munajat..dendangan Ustaz Asri Ibrahim.. sgt menggetar jiwa…terutamanya alunan Doa Munajatnya..begitu terkesan dgn jiwa saya .. di bawah adalah erti doa tersebut yg sempat sy catat..

Ya Allah, aku mohon kpdmu untuk mendpt rahmat disisimu..
Utk membimbingku mengatur hal-hal yg belum teratur…
Menolak godaan,..memperbaiki hubunganku..memelihara agamaku..menjaga niatku yg tidak kelihatan..meningkatkan dan mensucikan amalku yg kelihatan..
mencemerlangkan wajahku..memberi petujuk kpdku utk melangkah ke jln yg lurus…
memenuhi hajatku..dan menjaga daku dr segala kejahatan…

Ya Allah, sesungguhnya aku pohonkan keimanan yg tulus ikhlas melimpahi seluruh hatiku…
Aku pohnkan juga keyakinan yg benar sehingga aku mengetahui..bahawasanya tidak akan mengenai ku sst musibah kecuali apa yg telah ditentukanmu buat diriku…Jadikanlah aku redha menerima segala ketentuanmu..

Ya Allah..aku pohon keimanan yg jujur..keyakinn yg tidak kufur lagi kemudiannya..aku pohon juga rahmatmu yg mampu menampung anugerah kemulianmu..di dunia dan di akhirat..

Ya Allah..aku pohon kemenangan..ketika menemuimu..ketabhn hati menerima keputusanmu..aku memohon darimu.tmpt para syuhada..dan kehidupn org2 yg bahagia..dan mendpt pertolongan utk menghadapi musuh dan menyertai para nabimu..

Ya Allah kpdmu aku tmptkan hajatku..meskipun lemah buah fikirnku..dan singkat amal perbuatanku..namun aku amat berhajat kpd rahmatmu..oleh krn itu..aku memohon kpdmu…wahai pengadil segala perkara..penyembuh segala hati sepertimana engkau selamatkan aku dari amukan di tengah lautan…semoga Engkau selamatkan aku dari seksa api neraka…huru-hara fitnah kubur dan godaan2 terkutuk yg menghancurkan..

Ya Alllah..dimana buah fikiranku sangat lemah dan amal2 perbuatanku sgt jauh sempurna..niat serta cita2-citaku tidak mampu berbuat kebajikan yg pernh kau janjikn kpd seseorang dari hambamu..atau sst kebajikn yg pernh kau anugerahkan kpd seseorang dan makhluk..aku berdoa dan tetap memohon perlindungn dan kekuatan darimu..Engkaulah Tuhan penguasa seluruh alam..

Ya Allah..jadkianlah kami orang yg menunjukkan dan mendapat petunjuk…tidak sesat dan menyesatkan bersedia memerangi musuh Tuhan..hidup damai dgn segala kekasih Tuhan kami akan terus mencintai siapa yg Engkau cintai..dan memusuhi siapa jua Engkau musuhi…iaitu makhluk2 yg menentangmu..

Ya Allah..dengarlah doa permohonanku…terserahlah kpdmu utk memperkenankan …inilah yg terkuasa olehku..hanya kpdmu terletaknya harapan..sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah..dan kepadamu kami akan kembali…tiada daya dan upaya kami melainkan dgn pertolongan Allah yg Maha Tinggi lagi Maha Agung…

No comments: