Monday, June 29, 2009

~Harapan utk adikku~

Salam..

Alhamdulillah~ masih lagi saya diberi ruang masa oleh Allah swt utk menaip di dlm blog nie..Segala puji hanya bagiNya..tiada daya upaya saya melainkan dengan pergantungan hanya pada Allah swt..

Lewat minggu lepas, sempat juga saya pulang ke Kluang ..utk bersama keluarga tercinta…rupa-rupanya kepulangan saya amat dinanti-nantikan oleh adik kesayangan saya- Farahaida (Aida)..Sesudah memberi salam..sesampai saja saya di pintu rumah, terus die bertanya kepada saya, “ Angah, esok angah free kan..?? sekolah adik ada buat Hari Ko-Kurikulam..ada jualan2 kelab..nanti angah ajak mak abah pegi tau..”..saya menjawab “Insya-Allah”..pendek saja saya membalas..munkin kepenatan memandu sebaik saja balik dr kerja petang tu..Adik pun faham dan terus membantu saya membawa masuk barang2 saya…terima kasih adik..!

Adik juga begitu teruja bercerita kepada saya tentang lawatannya ke Melaka baru-baru nie..trip Kelab Koperasi sekolah dia.. saya dengar dgn penuh minat..yelah..sekali-sekala dengar budak2 bercerita nie pun seronok…kemudian..adik terus menarik tangan saya ke meja computer.. “Angah..nak tgk x gambar trip adik tu? ada dlm pen-drive ni..” ucapnya dengan ceria..”Yelah..yelah.angah tgk la nie..” balas saya..(sebenarnya saya da mengantuk time tu..nak xnak saya layankan adik tercinta nie..)…kat bawah nie ada sket gmbr kenangan adik dan rakan2 di Melaka.. Harapan Angah agar adik menjadi hamba yg taat kpd Allah swt, anak yang taat kpd ibu bapa, dan seterusnya mampu meneruskn perjuangan Islam itu sendiri ..InsyaAllah~








No comments: