Sunday, August 2, 2009

~ Dugaan yang kecil ~

Salam kembali..

Alhamdulillah~ syukur masih lagi diberi ruang utk saya bernafas dimuka bumi Allah swt ini utk melaksanakan perintahNya dan meninggalkan laranganNya..syukur juga masih diberi nikmat iman dan Islam pada diri ini..

Coretan sy kali nie..sekadar berkongsi sedikit pengalaman kpd teman2 sekeliling…
Al-kisahnya..pada hari Jumaat yg lalu..(31 Julai)..sekitar jam 8.40malam..sy bersama teman baru saja pulang dari office..kemudian, kami pun singgah sekejap di Pasar malam (berhampiran dgn kawasan perumahan yg saya duduki kini)…setelah parking kereta..kami pun mencari2 la gerai yg menjual nasi bungkus..

setelah selesai urusan jual beli..terus saja kami ke parking kereta ..kiranya kami hanya mengambil masa dlm 10 minit saja…tup..tup..time sy nk buka pintu kereta (driver side)..terasa kaca berderai di sisi saya…Allahuakbar..!! saya menjerit dan terus memanggil kawan sy tadi ..rupa2nya..cermin tingkap sisi tempat duduk belakang driver telah dipecahkn oleh org2 yg x bertanggungjawab..mmg sah org tersebut telah mengambil tas tangan milik sy yg diletakkn di seat belakang…Alhamdulillah~ dalam beg tersebut hanya ada punch card kerja + kunci rumah+ pendrive + payung kesayangan saya + Buku Hadith 40 (sedih sgt2 sbb diambil skali) + Name card Book + bbrp ketulan duit syiling (sy anggap sedekah atas ‘pekerjaan’ mereka)..saat itu..sy istighfar banyak2..munkin ada hikmah di sebalik kejadian ini…

Kemudian, dengan keadaan perut yg kosong ni..kami gagahi ke balai polis membuat laporan.. setelah selesai laporan bertulis, kami pulang ke rumah dalam jam 12 tghmalam..
Sampai saja di rumah..tiada selera saya utk menjamu makanan yg telah dibeli tadi…al-maklumlah perut sudah berisi angin..namun atas nasihat rakan serumah..sy hanya menjamah nasi tersebut..Dlm hati saya di saat itu…ini hanya sedikit saja ujian dariNya..

Saya terpaksa mengambil cuti pada hari sabtu.. awal pagi sy telah pergi ke worksyop ..
Kira-kira 3 jam proses membaikinya..setelah selesai kesemuanya..sy pulang ke rumah dgn sedikit perasaan lega… bersyukur kerana ini ujian yg amat kecil dari Allah buat hambaNya…

p/s: terima kasih kpd Kak Norish krn sudi menemani sy sebelum kereta sy siap dibaiki…
terima kasih juga kpd housemate (ida n ipah) krn membantu sy membuka pintu bilik dgn pelbagai teknik2 ala-ala MacGyver gayanya..disbbkn kunci bilik juga diambil sekali…
Terima kasih juga kpd rakan2 office (yg risau dgn keadaan saya)..dan tidak dilupakn juga sy memohon maaf kepada sahabat2 Nisa Gelang Patah..krn tidak dapat membantu dlm program pada hari sabtu tersebut… apa yg sy mampu titipkan agar perjalanan program tersebut berjalan dgn baik…

No comments: