Wednesday, February 17, 2010

Percutian yg seronok dan sedikit penat. (Part 1)

Salam kembali,

Entry kali ni sambungn kisah sy menghabiskn masa cuti baru2 ni… Alhamdulillah~ ada juga ruang masa diberi Allah swt kpd sy dan suami utk cuti lama sedikit..yelah, hari2 biasa kami jarang dpt bersama..kadang2 suami kerja sabtu dan ahad…

Syarikat kami masing2 beri cuti selama 5 hari..jadi kami mmg plan betul2 utk habiskn masa cuti kali ni.. bermula 13hb hingga 17hb… pd hari pertama (13hb) kami ke majlis walimah abg hamim (baca entry di bawah).
Bersama mempelai..tahniah abg hamim dan aqeen.

kemudian terus balik ke rumh kluang.. anak jiran sy walimah 14hb..jadi dtg sana, sempat la bantu apa2 yg patut.. selesai majlis sy mengajak suami ke taman tasik kluang.. adik bongsu sy – aida pun ikut…katanye nak teman.. sempat la melihat keindahan alam ciptaan Allah swt.. taman rekreasi ni jadi tumpuan orang ramai beriadah..ada yg main layang2, ada yg berjogging…sy x sempt nk berjogging..sbb pakai baju kurung..dapatla snap bbrp gmbr sbg kenangan..



Gambar kenangn di menara jam di Kluang

Sedang menikmati ais kirm roti yg dibelanja oleh suami.. terima kasih abang..lain kali blh belanja lagi..

Kelihatan ramai org dtg ke taman tasik membawa keluarga masing2

Kemudian, 15hb pula , sy dan suami mengajak keluarga ke Gunung Berlumut, Kluang..da agak lama juga kami sekeluarga x ke sana… Sampai di sana dalam jam 11 pagi..Agak ramai org dtg membawa keluarga masing2 ..rasa seronok dpt menghirup udara segar hutan lipur yg kaya dgn sumber alam semulajadi..Subhanallah~ Maha Besar Ya Allah yg menciptakan alam ini..kira2 jam 12.30 tghr kami bertolak pulang…insyaAllah~ jika ada masa lagi kami dtg.

Pintu masuk Hutan Lipur Gunung Belumut


Ke                                  Kelihatan abah dan suami sedang kyusuk bersembang.. bincang isu semasa la tu..

Petang nya pula, sy dan suami bertolak pulang ke kampng Muar (kampung suami)…al maklumlah..sudah ada 2 keluarga..jadi mmg kena berlaku adil..nasib baik still dlm johor…Alhamdulillah~ urusn dipermudahkan Allah swt. Sampai di kampung , sempat la sy berjumpe dgn mak mertua dan nenek serta adik2 ipar kecuali kak long (kerana berada di rumah mak mertuanya di Serom, Muar)… yelah, agak lama kami x berjumpe sejak majlis kahwin sy 2 bulan lepas.. berborak panjang sambil bertanya perkembgn masing2…


16hb petang pula, kami bertolak ke Serom ,Muar dgn niat nk berjumpa dgn kak long dan anak2 nye.. lama jgk x jumpe.. kebetulan anak kak long yg bongsu (sy panggil mimi ) kini baru genap 1 tahun.. terasa seronok pula bila dapat berjumpe dgn nya..da pandai berjalan..Pak Ngahnya (suami sy) la yg paling rapat dgn mimi..sbb tu sanggup drive ke sana semata2 mahu berjumpa mimi ..risau x smpt jumpe mereka ..sbb kak long nk bertolak ke Negeri Sembilan petang tu jugak.
Saya dan Mimi

17hb ptg setelah selesai makan tghri , suami mengajak sy ke Kolam Air Panas..pusat rekreasi ni agak terkenal di kawasan Muar.. sampai saja ..ramai org dtg.. kebanyaknnya dtg utk merendam kaki dan mandi di dalam kolam air panas ni…




Keadaan sekeliling kolam air panas

                                       Suami merendam kaki di kolam air panas
Sy dan suami serta mertua sempat la mencari tempat yg sesuai utk merendam kaki..terasa seperti mencelup kaki ke dalam air panas yg sedang menggelegak.. mula2 rs sakit..lama2 rasa selesa sgt2.. peluh2 mula keluar setelah 5 minit merendam.. mak mertua sy ckp peluh tu keluarkan penyakit kita… rendam air panas ni sama je macam buat sauna…Agak lama kami disana…smpi badan pun basah dek peluh yg keluar.

Kami bertolak pulang ke Senai selepas mengerjakan solat asar.. lebih kurang jam 7.30 mlm kami tiba… Alhamdulillah~ biar penat percutian kami sepanjng 5 hari lalu..namun kami rasa seronok dan ada masa penat sedkit..Suami pernah cakap, “ x pe, penat sikit.yg penting kualiti masa cuti ni yg perlu kite gunakan sebaik mungkin..” Alhamdulillah~ rs terisi la cuti ni…dpt jumpe mak,abah, adik beradik (kluang) , jumpe mak, ayah, atuk ,adik2 ipar (Muar)…moga diberi kesemptn seumpama ni lagi…mudah2an..amin~


2 comments:

noor afzan said...

alhamdulillah..
berjalan sakan juga ye time cuti..=)

angahfarah said...

alhamdulillah~ diberi ruang masa oleh Allah swt..kalau x, mmg susah sket la afzan..huhu~