Sunday, March 14, 2010

Permata yg tak ternilai..anugerah Allah swt ..

Salam semua,


Kelmarin, bila sy duk belek2 kembali handphone suami, ada ternmpk la gmbr2 yg diambil semasa kami menziarah rumah rakan ofis suami di Psr Gudang..rasanye bbrp minggu lepas kami singgh di sana…selepas abis kuliah Dhuha di sana..

Pasangn suami isteri ni adalah rakan ofis suami.. Abg Joe dgn Kak ila.. kami ke sana nk menziarah Kak ila yg baru melahirkan baby 2 bulan lalu.… sblm ni x berkesemptn menziarah..jadi ada masa sket kami singgh la di rumah mereka..comel sgt2 baby girl..namanya Sofea..


Kak ila minta sy utk pegang babynya..alhamdulillah~x brp kekok.. munkin da terbiasa dulu time bantu mak jaga anak orang (waktu tu duduk KL..posting sana sbb abah khidmat sbg Pegawai tentera, jadi mak mengasuh anak jiran)..



kemudian abg Joe pula minta sy beri babynya pada suami …cepat2 suami menolak..risau katanye..yelah ..baby kan badannya lembut..” InsyaAllah, ada anak sendiri nanti yakin nk pegang..anak org takutla..” ucap suami sambil tersenyum..suami hanya mampu tgk2 and usap2 Sofea je..



Kami disana x lama..sbb ada urusn lain tghr tu..jadi sempt la snap bbrp pict.. thanks kak ila and abg joe..terima kehadirn kami.. sebelum pulang, sempt kak ila berkata, “ akk doakn korang cepat dpt zuriat yer..”

“insyaAllah kak..terima kasih doakn kami..” ucap kami sambil melambai2 ke arah Sofea yg comel.. kami doakn Sofea jadi anak yg solehah ya..


 “Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik; sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan”. ( Surah Ali’ Imran: 38 )





8 comments:

Mutiara Bernilai said...

salam kak..
insyaallah,moge cepat mendapat zuriat yg soleh solehah.. :)

angahfarah said...

salam..thanks ena..
insyaAllah , kami yakin rezeki Allah swt..syukran ats doa..
take care my dear..

Hanisah Binti Mohamad Ali said...

Salam Kak Farah...I'allah tua2'e sakinah sentiasa mendoakan kesejahteraan akak dan abg kharul.kami doakan moga SAKINAH akan bertambah bilangan ahli keluarganya dan kami dapat anak sedara baru..i'allah....
Segalanya adalah Ketentuan Allah...
PERKONGSIAN:
Redha dan minta apa yang Allah inginkan buatmu, bukan apa yang engkau mahukan untuk dirimu kerana Allah tahu apa yang terbaik buatmu.

love ~ ---<@

noor afzan said...

salam farah..
wah..comel tuh..
haaa..kalau selalu2 pegang baby, tak lama la tuh..
aku aamminnn kan aje..=)

YaQeen Ahmad said...

InsyaAllah, Allah lebih mengetahui tahap kesediaan kita. OPTIMIS... (^_^) Moga Farah dikurnia para mujahid dan mujahidah yang comel2 belaka.

angahfarah said...

salam hanisah,

syukran atas doa awk dan shbt2 sakinah..moga kalian sentiasa di bawah naungan dan rahmat Allah swt..Ameen..

angahfarah said...

salam afzan..
insyaAllah.. berkat doa ko and kekawan lain..thanks my frenz..

angahfarah said...

salam yaqeen,
syukran ats doa..fara pun mendoakn utk kalian berdua.. moga dikurniakn zuriat keturunan yg soleh / solehah..ameen..