Sunday, April 18, 2010

Diari Hatiku - My First Trimester !!

Salam kembali,

Syukur ke hadrat Ilahi ats nikmat iman dan Islam yg diberikan… Selawat serta salam ke atas junjungn Nabi Muhammad s.a.w serta keluarga baginda..

Alhamdulillah..Syukur~ itu saja ungkapan yg sy mampu ucapkn tika ni…
Kini Allah swt telah memberi sy utk merasai nikmat utk menjadi seorang ibu…syukur alhamdulillah..

Kini kandungan sy da mencecah 7 minggu..insyaAllah minggu dpn genap 8 minggu @ 2 bulan…perut pun da mula membesar sedikt…

Keadaan sy kini alhamdulillah..tiada sebarang masalah…alhamdulillah..sy diberi kekuatan oleh Allah swt…diri sy tak mabuk-mabuk…tak juga mengidam perkara yg pelik2…cume kondisi sy yg ada masa cepat penat…dan sedikit pening kepala…tp alhamdullh..dpt diatasi..sy amalkn byk minum air masak dan mengunyah2 kismis yg sy bawa ke ofis.. awal pagi di rumah sy pasti akn minum susu anmum disamping bersarapan roti ataupun biskut...

“ Eh farah.. kau tak mabuk yer? “ tanye sorang kakak di kilang sy ni..beliau pun sarat mengandung tika ni..

“Alhamdulillah kak..xde masalah itu…cume pening2 sket jer..” balas sy sambil tersenyum…

“ bagusla..tak semua ibu hamil mcm ni..selalunya dieorg duk mabuk2 tau..mcm akak dulu, muntah2 teruk jugak…”

“Syukur sgt2..harap sy bertahan la smpi bersalin..diberi kekuatan oleh Allah swt..”

Alhamdulillah~ syukur sgt2…
Kandungn sy sehingga kini tidak membawa kemudaratan kepada sy… munkin faham dgn keadaan sy yg bekerja…

Alhamdulillah juga…selera makan sy tak berkurang..malah bertambh…suami pun sama…syukur dikurniakan suami yg memahami …rajin jugak suami membantu sy mengemas rumah hjng minggu lalu…kdg2 rs macam ‘terbuli’..tp sbnrnye die nak membantu …walhal sy masih larat utk membuat kerja2 rumah….

Kini sy lebih perbanyakkn bacaan amaln ibu2 mengandung..(da stat beli majalah PA&MA)… dan yg perlu sy istiqamah..melakukan amalan2 membaca Quran…Syukur suami sering membantu dan mengingatkan sy… tika ini berat sy da bertambh 1 kilo...

Harap sy dan kandungn sihat2 aja..doakn kami ya…

2 comments:

Umi said...

alhamdulillah... masing2 dik... akak no 3, lambat mabuk...

noor afzan said...

Alhamdulillah..
semoga selamat2 sahaja.
tak sabar nak jadi aunty tuk anak ko.=)