Tuesday, April 27, 2010

HATIKU…

Hati Yang SEDAR !!


Firman Allah swt maksudnya:
“Sesungguhnya (keterangan-keterangan dan peristiwa-peristiwa) yang tersebut itu, tidak syak lagi mengandungi pengajaran bagi sesiapa yang mempunyai hati (yang sedar) ,atau yang menggunakan pendengrnnya bersungguh-sungguh (kepada pengajaran itu) dgn menumpukan hati dan fikiran kepadanya.” – Surah Qaf :ayat 37.


YA ALLAH, KURNIAKANLAH KEPADAKU HATI SEPERTI INI….

Hati Yang BERSIH..!!

Firman Allah swt maksdnya:
“Sesungguhnya berjayalah orang yang menjadikan dirinya- yang sedia bersih- bertambah-tambah bersih (dengan iman dan amal kebajikan).” – Surah As-Syams: ayat 9.

Hati Yang LURUS.. !!!

Firman Allah swt maksudnya:
“Wahai Tuhan Kami ! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, kurniakanlah kepada kami limpah rahmat-Mu; sesungguhnya Engkau jualah Tuhan yang melimpah-limpah pemberiaan-Nya.” –Surah Ali-Imran: ayat 8.


DAN KAU PELIHARALAH DARIPADA HATI INI…

Hati Yang TERHIJAB (TERTUTUP) !!

Firman Allah swt, maksudnya:
“Dan diantara mereka ada yang memperdengarkan kepadamu (al-Quran),padahal Kami telah jadikan tutupan berlapis-lapis atas hati mereka,yang menghalang mereka daripada memahaminya, dan kami jadikan pada telinga mereka penyumbat (yang menjadikan mereka tidak dapat mendengar).”- Surah Al-An’am :ayat 25.

No comments: