Sunday, May 10, 2009

~ Terima Kasih Mak~

Salam..

"Selamat Hari Ibu~", itulah ucpn yg saya sempat lafazkan sblm saya pulang semula ke senai..
Mak memeluk saya dan ucapkan terima kasih..saya tersenyum saja~

Pada hari ahad pagi dalam jam 7.30 pagi..saya pergi la menghantar adik ke sekolah..kerana dia ada kelas tambahan..mak pun ikut sama~ munkin risau saya akan tersesat..lagipun abah pun awal2 pagi da keluar..mak kata ke pasar sekejap..mencari lauk-lauk utk tghri..sejurus menghantar adik di sekolahnya di taman sri kluang, saya pun mengajak mak saya pergi mencari sarapan..walaupun di rumah tadi pagi saya telah menyediakan nasi goreng kampung utk sarapan.

Mak pun tak membantah..saya drive mencari satu restoren di taman intan..mmg agak ramai di situ~ daya tarikannya da tentu roti canai yg sedap..saya mencari parking..dan terus mengajak mak singgah..duduk sahaja saya memesan roti canai kosong n teh tarik..mak pula memesan roti telur dan juga teh tarik..dan saya minta utk dibungkuskan 6 keping roti canai..yelah..utk santapan abah n adik-beradik yg lain..

Kemudian,saya bersuara , "mak, orang belanja mak makan roti canai dgn teh tarik sj..mak x kisah ker?" mak senyum saja.." cukupla..nie pun da kira special nih.." kami berdua ketawa bersama~ dalam hati saya, cukupla if mak rasa gembira..~

No comments: